Regnet bara faller ner

Vaknade av att regnet smattrade mot fönstret... nå, det var kanske inte det jag vaknade av, men det var vad jag först lade märke till när medvetandet gick igång.  Och det hade antagligen fallit en bra stund innan jag vaknade, och det har fortsatt, fortsatt, fortsatt att smattra mot fönstret, mot väggarna, mot asfalten nedanför. Fallande, fallande, fallande regn. (alla goda ting är tre)

 Nåväl... sedan mitt senaste (något kryptiska) inlägg har det väl inte hänt så mycket. Har mest funderat över lite olika saker och så... Hemligheten är ute, jag har hört av mig till min halva, och litar på att Louise hör av sig till sin. Det ska bli riktigt, riktigt roligt.

 Igår ringde jag hem och pratade en stund med pappa och med mamma, sedan ringde jag och förökte få tag på mina kusiner, men det slutade med ett samtal med min faster, vilket inte heller är helt fel. Vanilj bland annat.

 Idag har jag inte alls gjort särskilt mycket. Har mest läst, och diskat. Inget spännande alltså. Erik är i Stockholm sen igår, men han kommer hem senare.

 Tycker mest att det är skönt med höst, frisk luft och vackra färger. Min favorittid på året, tror jag.

 Nåväl... det var nog allt för nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback