Stressnivån stiger, adrenalinet ökar

Och jag ägnade förmiddagen åt att tvätta. Mycket, mycket välbehövligt. Men ett sting av dåligt samvete känner jag ändå inför alla dem som dekorade. Å andra sidan låter det som att det gått bra i förmiddags. Undrar dock om ansvariga är lika nöjda.
Men jag måste se till mitt eget bo. Som sagt... det var välbehövligt att tvätta. Tungt att bära ner, ännu tyngre upp (var ju fuktigt efter tvätten då). Nu är torkstället fyllt, och står framför den öppna balkongdörren så att kläderna luftas lite, men inte fylls med pollen och sånt. Konstigt vad man ska behöva tänka på här i världen.


Var genrep igår, eller som Celsius skulle ha sagt: generalrepetition. Det var roligt, det var bra, det var snygga kläder (även om en hel del behöver sistaminutenfixningar), det är snygg dekor (den som var klar igår), och kanske kan de till och med få hästen att se snygg ut. Kanske... men jag tvivlar. Stryk den förbannade hästen och låt honom ta på stövlar och så istället! Men det är bara vad jag tycker... min åsikt i just det sammanhanget väger lätt. Nåväl... kanske har jag fel. Jag gillade aldrig grytvanten i JFK heller. Vi får väl se... vi har i alla fall stora möjligheter att vinna titeln "Sveriges bästa spex" på lördag.

Imorgon blir en spännande dag då vi ska rigga på Hjalmar Bergmanteatern, ev hinna nått genomdrag. Det ska delas ut tröjor, och det ska komma gästande spex. Våra motståndare och våra spexarvänner. Ser fram emot en trevlig helg med tävlan i god anda. Ser fram emot banketten där vinnarna presenteras, och alla kommer gå omkring i vansinnit snygga kläder. Ah... det blir en fantastisk helg. Och den börjar redan imorgon.

What can I say? Spexet har min fulla uppmärksamhet just nu. Ska finna lite tid (förhoppningsvis ikväll) att stryka lite också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback