Nå, SM är i stort sett över

Alla föreställningarna är över.

Festerna är slut.

Priserna är utdelade.

Vi fick bästa kostym. Det förtjänade vi. Alla dessa människor i alla dessa vackra kläder. Och snygg sminkning också. Och snygga skådisar i de snygga kläderna etc... ja, ni fattar. Annars var prisutdelningen en orgie i kårspex. De tog hem en jäkla massa kategorier. Det mest välförtjänta priset (förutom vårat då) gick till Atlas2 Skövde. De tog hem juryns specialpris för sin rena och oförfalskade glädje. Helt underbart. De stora vinnarna var dock LiSS. Det var de som tog hem bucklan. Det är de som nu kan ståta med titeln Sveriges bästa spex. Åtminstone fram till nästa SM :-)


Banketten var trevlig. Men det var väldigt olika hur bra blandningarna blev. Jag menar... att sitta på en prisutdelning, och så är det alla grannar som får, men inte en själv... en del kan nog ha haft det jobbigt. Däremot kan jag tycka att det är att ta sig själv på lite väl stort allvar när det gråts på toaletten. Jag vet inte om de förtjänade priser. Jag såg dem inte. Det var flera spex som inte tog hem några kategorier alls, och det är ju lite synd. Vill de komma tillbaka en annan gång? Har de haft kul ändå? Jag hoppas det. jag har gjort vad jag har kunnat. Jag har sett till att vara så trevlig jag kan, så hjälpsam jag kan etc... det är ju meningen att man ska ha kul i själva arrangemanget också. Och så är det kul att se vad alla andra gör. Hur de kokar ihop saker. Vilka lösningar de har. jag tycker synd om dem som var så tävlingsinriktade att de inte kunde njuta av banketten och festen. Jag hörde alltför mycket muttrande i hörnen. Kanske kommer de i nyktert tillstånd se sakerna i annat ljus. Kanske... jag vet inte...

Idag är söndag, sista dagen i helgen, och det är dags att städa, städa, städa. Och riva och lasta ut. Det blir bra. Ikväll blir det en date med grannens pojkvän, och så lite allmänt fix däremellan.

Min sammanfattning av helgen: det var värt det! Allt slit innan, all oro. Värt det!

Jag har haft roligt. Jag hoppas att alla andra också har njutigt av helgen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback