Vädret matchar mitt humör

Eller är det så att humöret påverkas av vädret?

Det känns i alla fall som om allt är på väg nedåt. Fallande, fallande regn... fallande... jag vet inte. Allt känns bara tråkigt. Har hela huset för mig själv idag. Åtminstone till den ospecifika tid då mina föräldrar kommer hem från Åmål. Antar att de ska packa husvagn och sånt... kanske inte tar så lång tid, men det beror ju på när man börjar...

Har gjort allt jag borde för idag (klockan är inte ens två).
Freia har fått både frukost och promenad. När jag gick upp i morse hittade jag henne i grovköket. Hon hade lyckats stänga in sig själv.... Så när jag väl släppt ut henne ur dumstruten och grovköket så fick hon frukost och medicin. Inte har hon ätit upp den, men det kan ju inte jag göra nått åt. Igår åt hon upp frukosten precis innan middagen (medan jag höll på och lagade mat till Gunnar och mig). Jag misstänker skarpt att hon åt då bara för att middagen skulle få plats. Vilket är löjligt, med tanke på att hon får samma mat till både frukost och middag. Förutom att hon inte får medicin i middagen. Kanske är så enkelt att hon inte gillar smaken av sin medicin? Fast det är löjligt... med tanke på att jag sett henne äta allt från lera, småsten och bark till jordgubbar, smultron och gurka.... jag menar... det mesta går in i det spannet. Hästskit till exempel... jättegott att tugga i sig... tycker hon.
Komposttunnan är nere vid vägen.

Allt jag har att göra är att rå om mig själv. Och jag är håglös. Fallande... regn....

Har dock satt på skivan med Chess i vardagsrummet. Alla dörrar öppna och musik över allt. Det underlättar. Det gör dagen mysigare. Det är rätt skönt att rå om huset själv. Jag som bestämmer vad som ska låta, vilka dörrar som ska vara öppna etc.... jag bestämmer allt i hela huset idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback