Regn, smörgåstårta, ved & paddor, regn, hund, Överby

Tja... kom hit i förrgårkväll. Igår fyllde pappa år, och det firades med den sedvanliga smörgåstårtan. Mycket gott var det, och mycket god var den. Mamma gjorde fyllningen, och jag pyntade. Sedan var det presentutdelning och ja... trevligt att komma hem. Efter att jag varit ute med Freia en sväng så hjälpte jag mamma flytta ved. Mycket ved. Under veden bodde det paddor. Ett flertal paddor. Och inte kunde de skutta iväg heller, för presenningen var så blöt och halkig. Men nu är veden staplad, så den kan torka... Idag... tja... en promenad i regnet med Freia. En tur till Överby med Gunnar. Mest lungt med andra ord... ska sätta mig och fila lite på ngr saker så snart jag ätit ett par mackor. Börjar bli väl dags för lunch. Tja... det var väl allt just nu. Det händer helt enkelt inte så mycket i Gräfsnäs, vilket är skönt. Lungt och skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback