Nytt, och alltså ska man "städa"

Är väl mer sorterande jag ska ägna mig åt. Men men....

Igår åkte mamma och jag till IKEA Bäckebol. Vi var på jakt efter en bäddsoffa till mitt rum, då min gamla är sorgligt utsliten, och dessutom har varit det i några år. Vi vandrade fram och tillbaka, testade, diskuterade färger, och till sist hittade vi soffan som nu bor på mitt rum. Allt frid och fröjd... eller? Kanske inte riktigt... första problemet dök upp redan vid varuutlämningen. TVÅ vagnar... Hur skulle vi få in allt det i mammas lilla saab? Det visade sig efter lite mätande och trixande ute vid bilen att det inte gick. Så mamma ringde pappa, och han mötte oss på parkeringen och tog den sista biten i sin bil. Så hem.

Hemma var det dags att skruva ihop det hela, vilket lite är min favoritsysselsättning när det gäller IKEAmöbler. Det är som lego för vuxna. Jättekul. Dock.... en av sidorna VILLE bara inte sitta som den skulle. En liten grej innuti var trasig, så en skruv som skulle sitta still inte riktigt gjorde det. Det innebar naturligtvis stora problem att få den biten att sitta som den skulle, men till sist lyckades pappa lösa det, och så höll han biten där den skulle vara medans jag skruvade. Till sist satt det fast, och alla bitarna ihop! Äntligen, färdigt! Så i natt har jag sovit gott. Helt nytt, 140 brett (till skillnad från förra natten... 80 cm känns ganska trångt). Härligt. Enda nackdelen är att mitt rum är en cm för kort på en vägg mot hur jag vill ha mina möbler, så nu idag måste jag fundera på möjligheter till ommöblering. Dessutom har jag lovat att sortera lite saker. Men först mail och sånt...

image11 Här är en bild på den nya soffan. I hörnet som ser konstigt ut (överst till vänster) har jag redigerat bort min anslagstavla. Vissa saker är det onödigt att publicera på internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback