Byxor med vidd

Jorå... spännande det där... att utgå från mönster som publicerades på 80-talet (ni skulle bara se den tillhörande kavajen). Jorå... Men att sy är ändå rätt roligt. Igår sydde jag madrassfodral åt Freia. Två stycken. Och dessutom fick hon ett myclet välbehövligt bad. Hon var väl måttligt road. Men ändå... Idag har jag sytt ett par byxor till mamma. Nästan klart nu. Bara fållen kvar. Och eventuellt ta in byxorna lite i sidorna. Mönstret hette ju trots allt "byxor med vidd". Och vida är de.

I övrigt... idag har vi haft typ alla väder. Solsken, störtskurar och ett evinnerligt mullrande av åskkaraktär. Jorå för sjutton. Imorgon ska jag till Örebro igen. En fest eller två (eller fler?). Ett möte eller två. Och kanske lite pysslande. Borde leta tygprover. En bröllopspresent. Ja. Sånt... Borde fundera över kläder och sånt också. Och så ska jag hämta ett paket. *längtar*

Jaha... så ser verkligheten ut. Ska kolla bussar och sedan ska jag nog ta det lungt några timmar, tills mamma kommer hem och kan prova sina byxor, så vi kan mäta ut fåll och sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback