Hur uppstår vänskap?




  Jag menar, vissa människor räknar man till vännerna, andra inte. Och även en del av dem som inte räknas som vänner kan ju vara trevliga att umgås med. Eller är det också vänner, bara att man inte umgås lika mycket med dem?
 Och en till fråga i samma anda: Måste vänskap vara ömsesidig? Det låter så konstigt att räkna någon som vän som inte ser dig som det. Men å andra sidan är väl ändå vännerna de som verkligen betyder något, och det måste man väl få bestämma själv?



 Att de här frågorna dyker upp just nu beror på många saker, men framförallt en dröm jag hade i natt, där "vännerna" inte var särskilt vänskapliga. Tur att mina riktiga vänner, på den vakna sidan av livet är så fantastiska. :-D

 Delge mig gärna dina tankar om vänskap. 

 Det som är klart är i alla fall att utan vänner klarar man sig inte.




 Idag är det plugg, plugg, plugg som gäller. Och så ska jag tvätta.

 Imorgon kommer Erik hem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback