En härlig helg (lång text som även innehåller uppmaning och tävling)



Jag säger bara det:
SKIDÅKNING ÄR DET BÄSTA SOM FINNS

Har haft en mycket härlig helg. Förutom att tågresorna är löjligt långa till och från Åre (kunde det inte ligga närmre?) och att SJ givetvis var över en timma försenat på vägen upp så har allt varit mycket bra.
Erik och jag packade på onsdagen, och gav oss iväg på tåget som skulle ha gått ca halv tio på kvällen. Tjugo minuter försenat var det då. Vi åkte mot Stockholm, försöker ta det lungt, vet att det är en lång resa över hela natten. I Stockholm står tåget stilla. I en timma. I väntan på förare fick vi veta när Erik ringde en av sina kompisar som väntade på Uppsala station. Jaja, när tåget väl rullade iväg så... tja... det tar sin lilla tid att åka norrut. Förbi Uppsala, Gävle... många ställen. Be mig berätta om han som skulle till Göteborg när du ser mig, det är en ganska kul story. Mest för att det är helt knäppt. Den här helgen var också den helg då jag för första gången skulle träffa Ida och Benny, två av Eriks kompisar. Så när Erik hittat dem i en annan vagn strax efter Uppsala kom de nyfiket med honom för att spana in mig... gissa vad som hände! 5 poäng till den som först gissar rätt, inga svarsalternativ. Hur som helst så fick de se mig senare. Väl i Åre var det den där biten med liftkort och utrustning. De flesta skulle hyra, men några hade förbokat, så efter att vi lämnat packningen i förvaringsslåp på stationen var det mycket krånglande innan vi kom ut i backarna. Men till sist så! Skidåkning, skidåkning, skidåkning. Äntligen kunde jag umgås med Eriks vänner på ett avslappnat sätt. Jag var i en miljö jag trivs i, som jag kan hantera. Mina slalomskidor och jag har nu utforskat Åre. Maravilloso. På kvällarna var det bastu, lekar etc... jag ber om ursäkt till Pontus och Fredrik för SMSn, samt till Rebecka för telefonsamtalet. Men kul hade vi.
Igår åkte vi hem. Tåget gick tjugo i tolv från Åre, och vi var i Örebro nio på kvällen. Inga förseningar, faktiskt. (Ja, trots att det fortfarande var SJ). Så gick vi till ICA för att handla det viktigast inför dagens frukost, och väl hemma... Massor av post (mest reklam), massor av mail (mest SPAM) och så sova, sova, sova.

Idag på morgonen har jag sovit oroligt. Vaknat till och från och tittat på klockan. 4, varför är jag vaken nu? 4.10, vaknade jag nu igen? 5, en stund kvar att sova, 6, sova mer, sova mer, sova mer. 7, dags att gå upp.

Idag blir det föreläsning, och så ska jag storhandla. Ikväll blir det affischering, och så ska det delas ut tischor. Kul!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback