Tänk på vilodagen, så att du helgar den

Ja, precis. Men vad innebär det egentligen. Judarna har klara regler för vad som får göras och inte på sabbatten, men hur är det med oss andra? Vad innebär vila egentligen?
Själv har jag planerat att ta det lungt idag. Började bra med att ta sovmorgon ända till 10. Efter att ha lagt mig tidigt igårkväll. Väldigt skönt. Sedan jag gick upp har jag ätit frukost, duschat, surfat runt lite på nätet, och inte så mycket mer. Tänker lägga lite tid på protokoll, uppsats och klänning idag. I lugn och ro.
Så jag ska låta det tredje budet vara vägledande för min söndag. Men visst ska jag göra saker. Men jag ska ta det lungt. Vila. Det är ju faktiskt helg.

Kommentarer
Postat av: Genese

Hviledagen er en nødvendighet. Om det så sammenfaller med religionen: desto bedre. For en hviledag trenger vi uansett. Innholdet kan være så mangt, fordi hvile er oppleves så forskjellig, men en dag i uken må vi bygge overskudd, til våre seks hverdager.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback