På resande fot - man kanske borde ta mer resefoton?



Jaja, hur som helst. Idag går tåget mot Örebro. Ikväll snarare, men rullar iväg gör det. Hur länge får jag vänta? Nåväl... det ordnar sig. Mammas kavaj blev igår slutligen helt klar. Nästan exakt fem månader efter hennes 50-årsdag. Då, när hon fyllde år fick hon ett par tofflor och ett löfte om att jag skulle sy henne ett valfritt plagg. Länge funderade hon, och efter en eller två månader kom hon fram till att "plagget" skulle vara i lin. Men vad jag skulle sy var fortfarande ovisst. Men till sist blev det bestämt, och jag har sytt byxa och kavaj i lin. Stryka kläderna får hon göra själv, nu är de färdiga att användas. Åt pappa ska jag sy en skjorta. I flanell. Dock finns det ingen flanell att köpa just nu, så... det får vänta.

Ja, som sagt... ikväll går tåget mot Örebro. Erik och jag ska hem. Så det är väl packa som gäller resten av dagen. Inte för att det tar hela dagen, utan för att jag har så god tid på mig. Och Erik också.

På måndag går tåget mot Stockholm. Jag, Therese och Rebecka. Och ska vi träffa Sabina, få bilen... packa om... fixa.... jag borde räkna lite mer på matmängder innan dess. Kanske idag. Eller imorgon. Det ordnar sig.

Är det något mer som snurrar i mitt huvud just nu? Jo, igår var mormor, mamma, Erik och jag i Alingsås. Mormor ville shoppa. Jag tror jag kom hem med nästan lika mycket. Hoppas verkligen inte jag kommer ångra det sen... men jag BEHÖVER lite nya saker jag med.

Står fortfarande i valet och kvalet om jag ska sy mig något till bröllopet. Jag har verkligen en idé som jag tror kommer bli jättesnygg. Men... ska jag? Det är ju också en fråga om ekonomi.

Nu... *gå*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback