Äntligen hemma

Dagen idag har ägnats åt att ta igen en del saker som jag kommit efter med under veckan utomlands. Jo, jag svär, Gotland är utomlands. Den slutsatsen kan dras efter vår noggrant empiriska slutsats att det helt enkelt inte är meningen att Gotlänningar ska lämna Gotland. Färjan är till för turister, och turister håller bara till i Visby, och missar resten av ön. Så måste det vara. Förutom vi då... efter ett läger på ett ställe kallat Sandviken (nästan så långt österut på Gotland som man kan hamna) och konstaterande av busstider, bilvägar etc... Ja... det är som jag säger, tro mig.

Lägret var bra. Trevlig stämning, bra ledare, härliga ungar. Var kanske inte helt lyckat att jag blev störd 6 på morgonen, innan frukost av den mest känsliga av ungarna. Han frågade mig om jag var arg, och mitt svar var helt enkelt ett ärligt ja. Efter lite gröt hittade jag mitt tålamod igen. Men jag tycker fortfarande inte att det var en särskilt smart idé att ägna nån timma på morgonen åt att gömma alla andras saker på ställen som han inte kunde komma ihåg... tror dock att allt återfanns.
Min kollegor under veckan är mina hjältar. Särskilt Simon. Tjejerna också, men mest Simon. Och jag är glad att vi hade en chaufför genom den stockholmska storstadsdjungeln. Det gick till och med att dirigera oss rätt. :-) När jag skickat av tjejerna med tåget så var det dags att ta sig ner i tunnelbanan. Lite komiskt att Sabina bara får tag på mig genom att ringa killar, men... (observera pluralet). Sov gott på Sabinas luftmadrass, men det var skönt att komma hem igår. I natt har jag sovit mycket gott, och länge. La mig vid 21, och gick upp runt halv 10. Så skönt... och välbehövligt.
Det är intensivt att vara lägerledare, man har så mycket ansvar. Men det var lycket, ett bra läger, ungarna var nöjda när de åkte hem.

Lördag-söndag hade Ungdomsrådet styrelsemöte, och det var kanske inte helt lyckat ur min synvinkel. Jag hade nog behövt sova i min egen säng där emellan. Nåväl, blev ju iaf en resa mindre. Förutom att jag varit löjligt trött hela helgen så var det ett bra möte. Kul att träffa de andra, bra diskussioner, bra beslut. Kul idé att åka till Gröna lund, och egentligen kul idé med femkamp. Tycker dock att det är orättvist att det bara finns olika "pricka"-grenar att välja på. Jag kom dock på 6:e plats (av 7), men jag vann i alla fall en gren, vilket är bra för mitt självförtorende. Hade varit roligare med mer varierade grenar på femkampen. Ska jag tänka på nästa gång jag ordnar en femkamp själv. Så mycket variation som möjligt.

I övrigt? Förmiddagen idag har jag som sagt ägnat åt att komma ikapp vissa saker. Det ska jag ägna mer tid åt efter lunch. Just nu skriver jag här, och sen ska jag nog läsa en stund innan lunch...

Jag har också kommit fram till att min mobilladdare befinner sig i Gräfsnäs. Det är ett stort bakslag. På Gotland löstes situationen med att jag fick låna Thereses mobil, med mitt SIMkort. I Stockholm så fick jag låna Peters laddare, så nu är jag nåbar ett tag till. Får väl ringa hem ikväll och höra om de kan skicka upp min laddare. Är ju helt hopplöst att leva utan. Kan kanske hitta den gamla laddaren till min gamla mobil också. Temporärt.

Jaha, då var det lite uppdaterat här då. Avslutar med några bilder från första kvällen på Gotland, då tre av ledarna bodde i en liten stuga på Kalkpatronsgården Borgvik. Ett väldigt trevligt ställe, för övrigt.



Bilderna är på utsikten från stugan, en bild på extreiören, och en på interiören.

Annars är jag egentligen mest kramsjuk, men Erik är ju i Uppsala, så jag får väl klara mig ändå. Planerar att ägna dagen åt mailande och kvällen åt telefonerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback