Kallt och huttrigt



  Hela familjen har varit i Norge i två dygn, och hälsat på släkten. Trevligt, förståss, men nu är båda mamma och jag förkylda. Och huset är utfryst. Ingen som varit här, då blir det kallt. Men det eldas för fullt, så snart kommer nog värmen att sprida sig.

 Som sagt, har varit i Norge ett par dagar.

 Åkte tidigt i onsdags morse för att komma tidigt fram, samt ha mycket dagsljus att köra i. Särskilt som pappa fortfarande envisas med att köra hela vägen själv. Han litar inte på min bror och min mor. Jaja....

 Kom upp vid två tror jag... eller frammåt tre? Vet inte riktigt. Vet dock att vi var i Mellerud halv tio, för då hade inte systemet öppnat, och vi skulle ju handla vinare åt mormor. Handlade dem i Åmål istället. När vi kom till Charlottenberg upptäckte vi att de har systemet på köpcentrerna de smäller upp där... så en annan gång hoppar vi nog över Åmål. Eller åker förbi snarare ;-)

 Tänkte på det när vi lämnade Charlottenberg, gränshandeln frodas ju. Men vad händer om svenska kronan blir starkare än den norska? Då är det nog enklare att helt enkelt flytta gränsen :-D

 Igår var pappa och jag en tur in till Hamar på förmiddagen. Var rätt trist, ingen av oss hittade något, ingen rea, och inget folk. Och så var det kallt. Mest spännande var väl att vi blev förföljda av en lastbil.

 Sedan var det kaffe hos Mari, och så....

 På kvällen var Gunnar, Kristian och jag på bio. Mormor spanderte. Vi såg Déja vù. Intressant... men jag kan inte låta bli att fundera på vad som händer med dem som inte... ja, ska inte förstöra filmen, kan ju hända att nån vill se den.

 Och idag har vi alltså åkt hem igen. Till Gräfsnäs. Och trötta är vi till mans.



 Och jo... mamma och jag var ju på mellandagsrea inne i Alingsås. På annandagen. (På Anna-dagen, på annandagen, eller på någon annan dag?) Mamma har alltid hört från sina kollegor om alla fynd man hittar då, men vi brukar alltid vara i Norge. Trysil eller Stange beroende på hur länge ledigheten varat.... Så mamma och jag åkte in för att kolla runt lite.
 Vilken flopp. Bara ett fåtal affärer öppna. Och tja... var inte direkt nått att hurra över att hitta i affärerna heller... trist.

 Nåväl. Imorgon blir det resa till Örebro. Det blir bra. Ska se hur lägenheten överlevt, och om disken förökat sig medans jag vart borta. Får sällskap på tåget av Rebecka. Trevligt.

 Nu ska jag lägga ner det här och ägna mig åt vettigare saker. Som att kurerar min sönderskurna hals (så känns det i alla fall).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback