Gudrun önskar God jul från gröna Gräfsnäs




  Egentligen... jag vet inte... jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är tragiskt att sitta framför datorn på julafton. Men vad ska jag annars göra? Själva julfirandet börjar ju först sen. Och Gunnar lånade mammas och pappas nya dator för att rota runt på internet. Varför skulle inte jag?

Och det blir ju i alla fall ingen riktig jul. Riktig jul firas i Norge. Sitter här på mitt rum och tittar ut över de gröna gräsmattorna och den vackra blå himlen. Men det känns fel. Jag vill ha snö till jul. Ett vackert vitt täcke över marken. Som omhuldar världen och gör den mjuk och glittrande. Som ger landskapet en annan framtoning. Och vitt... oskuldens färg. *saknar*

 Men det blir nog bra ändå. Det blir julmat, julklappar, julgran.

Men det blir ingen kyrka. Ingen släkt.ingen snö.

Jag vet inte. Det känns konstigt.

 Men julen är julen. Och jul är det bara en gång om året.

 Så därför, mina vänner, önskar jag er en riktigt
GOD JUL.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback